Systemy CRM

W każdej jednostce, niezależnie od branży w jakiej działa, najważniejszy jest konsument. Jego zadowolenie z jakości produktów oraz samej obsługi przekłada się na chęć wykorzystywania tego, co dana jednostka ma do zaoferowania. Misją każdego przedsiębiorstwa powinno być więc dbanie o zadowolenie konsumentów poprzez proponowanie najlepszej jakości towarów bądź usług.

Niezwykle ważną rolę odgrywają również same relacje pomiędzy jednostką, a konsumentem, zarówno potencjalnym jak i już pozyskanym. Zarządzanie tymi relacjami jest procesem bardzo trudnym, aczkolwiek rynek oferuje nam innowacyjną pomoc w postaci programów dla firm. Aplikacją, która umożliwia zarządzanie relacjami z klientem są systemy CRM.

Na rynku dostępne są w postaci wygodnych w obsłudze oprogramowań komputerowych o przyjaznym dla użytkującego interfejsie.

Systemy CRM mogą być używane samodzielnie, jako odrębne moduły lub stanowić aplikację w scalonym systemie zarządzania jednostką. Podstawowym zadaniem systemu zarządzania relacjami z konsumentem jest wsparcie procesu sprzedaży poprzez właśnie relacje z konsumentami. Dzięki minimalizacji dystansu miedzy firmą z jej konsumentami kontakt jest o zdecydowanie bardziej satysfakcjonujący dla obu stron, co z kolei sprawia, że komunikacja jest łatwiejsza.

Swoje cele system realizuje poprzez wiele narzędzi, które pozwalają zarówno na nawiązywanie jak i utrzymywanie satysfakcjonujących relacji z konsumentami. Systemy CRM są bardzo elastyczne, co pozwala dopasować nam odpowiednie narzędzie do potrzeb danego przedsiębiorstwa.

Małym firmom polecane są mniej złożone programy, typu miniCRM. Umożliwiają one sprawne zarządzanie mała bazą klientów tak, aby każdy odbiorca czuł, że jest dla przedsiębiorstwa wyjątkowy. Większym firmom polecane są bardziej złożone systemy.

Używanie systemu CRM umożliwia usystematyzowanie akcji, jakie kierujemy do konsumentów. Dzięki kompleksowej bazie danych wiemy, do którego konsumenta wysłać ponaglenie do uregulowania płatności, a do jakich odbiorców skierować ofertę promocyjną.


Więcej informacji:

Comarch ERP Optima 2016.1.1 o krok przed przepisami

Jest już dostępna nowa wersja popularnego systemu Comarch ERP Optima. Najnowsza wersja Optimy oznaczona numerem 2016.1.1 wyprzedzająco wprowadza szereg zmian, które będą niezbędne do poprawnego przeprowadzania rozliczeń w 2016 roku. Ogólna liczba nowych i zaktualizowanych funkcjonalności zawiera się w liczbie 26 zmian, dzięki którym nie tylko można być całkowicie pewnym...

Zobacz więcej